De betrokkenheid van de kinderen is groot tijdens deze COBI On-tour! Tijdens deze les gaan de kinderen met elkaar op onderzoek uit en bestuderen ze kleine objecten met de draadloze Easi-scope. Deze handmicroscoop vergroot objecten 43 x en de laat dit meteen zien op de IPad. Op deze manier doen de kinderen een praktische ervaring op met wetenschap en technologie en werken ze meteen aan digitale vaardigheden.

Ohhh. Ahhh, ieuwww! Zijn kreten die je constant hoort tijdens deze les. De verwondering is groot wanneer takjes, blaadjes, stoffen of alles wat voor handen is bekeken wordt met deze Easi-scope.

Meer zien? Op YouTube is een kort filmpje te zien die de kinderen in de klas bekeken hebben. Op pad met de Easi-scope COBI On-tour.