Onlangs heeft groep 6a Het Grote HackShield Event bezocht

Ze reisden helemaal af naar Leusden. Maar wat was daar dan te doen?
Steeds meer mensen worden het slachtoffer van online boeven: cybercriminelen. Ze hebben daarom iemand nodig die hen kan beschermen: de kinderen van onze school! Want zij weten toch veel meer van internet dan volwassenen? Hebben zij het in zich om anderen te beschermen en willen ze alles leren over hackers en veilig internetten? Dan zijn zij de Cyber Agents die worden gezocht. In HackShield leren kinderen wat zij als Cyber Agent kunnen doen om te zorgen dat niet alleen zijzelf, maar ook hun vader, moeder, opa en oma online veilig zijn.

Vanaf nu is HackShield ook in de klas beschikbaar!

‘HackShield in de Klas’ bestaat uit quests die klassikaal op het digibord gespeeld kunnen worden. Iedere 6 weken verschijnt een nieuwe quest met een cyberveilig thema, zoals internet, data, nepnieuws en online grenzen. De HackShield klassenquests worden aangeboden in samenwerking met NTR/SchoolTV.
De gemeente Lansingerland doet ook mee aan deze samenwerking.

Het Grote HackShield Event in Leusden was een educatief evenement dat volledig in het teken stond van cyberveiligheid. Het was een leerzame dag, waarop de kinderen kennis opdeden over cyberveiligheid en als Cyber Agent aan de slag gingen. Het was een geslaagde dag!